Back to Home
Follow us: Behance, Instagram
© 2019 Yuta Takahashi.jp
Our branding project for Guell, a roadwear brand based in Nara, Japan.
With the rise in people involved in road biking, there has recently been demand for increased diversity in roadwear. Different from the common sporty items on the market Guell produces a more urban and modern line.
Inspiration for the logotype was taken from gears, speed, muscle movement, breathing, and the light and shadows from the sun. The jersey pays homage to Nara and represents a unity with nature by incorporating into the graphic design the contours of the Nunome Lake segment of the "Tour of Japan", Japan's highest level road race.
With a minimal urban taste and a gentlemanly refinedness, Guell has created a brand identity as "The Urban Roadwear".
日本、奈良を拠点とするロードウェアブランド、Guellのブランディングを行った。
ロードバイク人口の増加に伴い、ウェアの提案においても多様化が望まれている近年、Guellは、主流であるスポーツテイストとは意を異にし、都会的で現代的なブランドラインを提案する。
ロゴタイプはギア、スピード、筋肉の動き、呼吸、太陽の光と影からインスピレーションを受けた。ジャージーは奈良にオマージュを送り、毎年行われる日本最高峰のロードレース"Tour of Japan"のコース(布目湖)等高線をグラフィックデザインとして抽出し、自然との一体感を表現した。
都会的なミニマルテイスト、そして紳士的な洗練さ。これによって、Guellは"The Urban Roadwear"というブランドコンセプトに相応しいアイデンティティを獲得した。
Back to Home
Follow us: Behance, Instagram
© 2019 Yuta Takahashi.jp