Back to Home
Follow us: Behance, Instagram
© 2019 Yuta Takahashi.jp
POLKA goes overseas and buys bland-new products form all over the world, then sells and introduces a wide variety of lifestyle products via internet to customers mainly in Japan.
When I created POLKA’s brand image, I expressed the passion, pioneering spirit, and many of interests as POLKA’s identity.
By used of polka dot that is the origin of the name of POLKA, I produced the logotype that is full of modernity and joy. Then, by extracting the dots, I designed the original pattern of random arrangement of large and small four dots. It expresses the interests, pioneering spirit , passions, funs, the claims of individuality of POLKA.
POLKAは常に新しいトレンドのアイテムを、オーナー自らが世界中へ買い付けに行き、日本で紹介する。
私はPOLKAをブランディングするにあたって、POLKAのアイデンティティであるパッション、開拓者精神、新しさ、そして多くの興味を視覚的に表現した。
それはPOLKAの社名の由来でもある「ポルカドット」=ドットを用いることによって、現代的で楽しさが溢れるロゴタイプを制作し、そしてそこで使用したドットを抽出し、大小4つのドットがランダムに配されたオリジナルのパターンを制作した。それはPOLKAの興味、開拓者精神、パッションと楽しさ、現代人の個性の主張を表現する。
Back to Home
Follow us: Behance, Instagram
© 2019 Yuta Takahashi.jp