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© 2019 Yuta Takahashi.jp
Announcing the first comprehensive men's cosmetic brand focusing on makeup, FIVEISM x THREE, the first in the industry.
FIVEISM x THREE is a cosmetic brand that was born for the sake of anyone to freely express themselves, as the only existence different from others, free from sex, age, national borders, common sense, and prejudice. The brand concept is “individuality.” That is, limitless self-expression transcending stereotypes. Everyone has new possibilities hidden within themselves.
We designed makeup items that are not bound by the stereotypes of males and females, and make free self-expression possible. Thus, we focused on existing makeup items for women and did research from various angles on how women act when they put on makeup. From there, we researched “manliness,” in contrast with the “womanliness” extracted from there, and explored items that would allow men to perform the actions of makeup without difficulty.
One answer was an item in the form of a stick, called a “bar.” It is a design that adds on a grip so that men can look cool while putting on makeup. Bar-type products can be swiftly pulled out and applied. We designed an item that men could subtly and stylishly use to apply makeup as part of their daily actions.
Also, the organic form of the product's sides frankly represent the combination of masculinity and femininity. The incredible structure of the beautiful curves are not too round nor too angular, symbolizing limitless potential, and simultaneously expresses limitless self-expression, which is the brand concept.
For the package design, I wanted to adapt the combination of masculinity and femininity that was done for the product design, and the expression of that limitless potential, in a form suitable for paper. Thus, by extracting the circles = dots, which are the brand symbol, and by embossing them in a diagonally and regularly lined pattern, from a micro perspective, the circles = dots (femininity), when viewed from a macro perspective, form a pattern that looks like diagonally intersecting lines (masculinity). Many lines appear depending on the angle of the light, creating diverse expressions that change every moment. This symbolizes the identity of FIVEISM x THREE, which respects each person's individuality and commends their diversity.
The first lineup consists of a total of 61 items. From makeup bases to foundations, eyeshadows, lip products, and even nail products, we feature a comprehensive collection of makeup items that make limitless self-expression possible.
業界初、メイク中心のメンズ総合コスメブランド、FIVEISM x THREEを発表。
FIVEISM x THREEは、性別、年齢、国境、常識や偏見から自由になり、誰もが他者とは異なる唯一の存在として、自由に自己表現をする為に生まれたコスメティックブランドである。ブランドコンセプトは「インディヴィジュアリティ=個性」。それは既成概念を超越したリミットレスな自己表現。いつでも、誰でも自己の中に新しい可能性を秘めているーー。
私たちは男女の既成概念に捉われない、自由な自己表現を可能にするメイクアップアイテムのデザインを行なった。そこで既存の女性用メイクアイテムに着目し、様々な角度から女性がメイクを行う際の所作について研究した。そこで抽出した「女性らしさ」とは対になる「男性らしさ」について研究し、男性がメイクアップという動作を難なく行なえるアイテムを模索した。
そこで一つの答となったのがスティック状の「バー」と呼ばれるアイテム。持ち手を付加し、男性がクールな印象でメイクを行うことを可能にするデザインである。バータイプのプロダクトは、スッと取り出し、サッと塗れる。男性が日常的な動作の中でさりげなく、かつスタイリッシュな印象でメイクを行うことができるアイテムをデザインした。
またプロダクト側面の有機的なフォルムは男性性と女性性の融合を端的に示す。丸すぎず、角ばりすぎず、絶妙に構成された美しいカーヴは、無限の可能性を象徴し、それは同時にブランドコンセプトであるリミットレスな自己表現を表す。
パッケージデザインではプロダクトデザインで行なった男性性と女性性の融合、その無限の可能性の表現を、紙に則した形で行いたいと考えた。そこでブランドシンボルである円=ドットを抽出し、それを斜めに規則正しく並べたパターンをエンボス加工することで、ミクロの視点で見ると円=ドット(女性性)であるものが、マクロの視点で見ると斜めに交差するライン(男性性)の様に見えるパターンを作り出した。光の角度によって様々なラインが現れ、刻一刻と移り変わる多様な表情を生み出す。これは一人一人の個性を尊重し、多様性を称賛するFIVEISM xTHREEのアイデンティティを象徴する。
初回ラインナップは全61アイテム。メイク用下地からファンデーション、アイシャドウ、リップやネイルまで、リミットレスな自己表現を可能にするメイクアイテムが総合的に取り揃えられた。
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